Niazgah نیازگاه
وزیر راه و شهرسازی:

توسعه ناوگان سیاست اصلی است

توسعه ناوگان سیاست اصلی است

به گزارش نیازگاه، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توسعه ناوگان سیاست اصلی ماست، اظهار داشت: اگر تولید داخل کافی نبود، باید واردات بدون معطلی صورت گیرد.


به گزارش نیازگاه به نقل از ایسنا، مهرداد بذرپاش در مراسم سراسری آغاز اجرایی پویش «چشم به راهیم» اظهار داشت: مقارن شدن بهار و ماه رمضان باید توام با یک تحول باشد اگر تغییری حاصل نشود، کمترین انتفاع را از این شرایط برده ایم. راضی شدن به وضعیت موجود، نقطه ایستایی است. ما در مجموعه وزارت راه و شهرسازی بخصوص سازمان راهداری که کارهای زیرساختی، مدیریت نرم افزاری و جابه جایی کالا و مسافر در آن صورت می گیرد، باید سوانح را به حداقل برسانیم.
وی افزود: در سالی که گذشت بخش زیادی از هدف گذاری های ما محقق شد. برای مثال در راه اندازی راه های روستایی بیشتر از ۳۰۰۰ کیلومتر که هدف گذاری شده بود صورت گرفت. رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل خوب است اما کافی نیست و باید افزایش پیدا کند. همینطور در حوزه مسکن روستایی از عدد ۴۷۰ هزار هم عبور کردیم؛ در زمینه راه و مسکن روستایی باید اقدامات خوبی در ۱۴۰۳ صورت گیرد و رضایت مردم را افزایش دهد.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: توجه به مسکن، راه و زمین جزو مولفه های اصلی ما در روستا است و می تواند مردم را در روستاها ماندگار کند. اگر دسترسی روستاهای ما به نقاط شهری فراهم باشد، مردم در روستا می مانند. توسعه روستا یعنی توسعه کل کشور. این که ما ناچار به واردات بعضی از کالاهای کشاورزی رو می آوریم به این علت است که تعداد زیادی از روستاییان به شهرها مهاجرت کرده اند یا به دنبال کمبود زمین، دیگر کشت نمی کنند.
۷۲۵ نقطه حادثه خیز اصلاح شد
بذرپاش ضمن اشاره به اصلاح نقاط پرتصادف اظهار داشت: سالجاری ۷۲۵ نقطه حادثه خیز اصلاح گردید که یک رکورد به حساب می آید. امیدواریم این مورد در کاهش تصادفات نقش داشته باشد. البته بیشتر از ۸۰ درصد سوانح به عوامل انسانی برمی گردد که اقدامات فرهنگی می طلبد. سرنشینان هم می توانند در سلامت سفر اثر زیادی داشته باشند که باید به این مورد توجه گردد.
وی افزود: تا پایان دولت برای ۸۸۷ نقطه هدف گذاری کردیم که برای سال جاری برنامه ما اصلاح ۴۰۰ نقطه بود که ۴۱۲ نقطه محقق شد و به برنامه رسیدیم و مابقی را برای ۱۴۰۳ مرتفع خواهیم کرد. البته قرار بود برای این هدف، منابعی از صندوق خسارت های بدنی تامین گردد اما تابحال ریالی تأمین نشده و همه اینها از سازمان راهداری هزینه شده است که این مورد را در جلسه دولت مطرح خواهم کرد. همه این منابع برای نجات جان انسان ها صرف شده و جزو تاکیدات دولت می باشد و تا سال آینده مشکلات باید رفع گردد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۱۷ میلیون مسافر نوروزی سال جاری از روش های مختلف حمل و نقل استفاده می نمایند، اظهار داشت: بخش زیادی از این سفرها جاده ای است که از حمل و نقل عمومی استفاده می نمایند یا از خودرو های شخصی. توسعه ناوگان سیاست اصلی ماست و هر سیاست فرعی در مقابل آن قرار دارد و نباید مانع آن باشد. اگر تولید داخل جوابگو نباشد، باید واردات بدون معطلی صورت گیرد.
واردات اتوبوس، گرفتار بروکراسی است
بذرپاش افزود: البته قدری گرفتار بروکراسی ها هستیم که رفع خواهد شد و بخشی هم تأمین منابع است که باید تجهیز بهتری برای سال بعد داشته باشیم، بخشی هم کمک های تسهیلاتی و مکمل است به جهت اینکه بخش خصوصی انگیزه بیشتری داشته باشد. امیدواریم سال آینده رشد خوبی در توسعه ناوگان داشته باشیم که مشکلات سال جاری کاهش پیدا کند.
وی اظهار نمود: همینطور ماشین هایی که بعنوان حمل و نقل عمومی در ناوگان بودند و الان از مدار حمل و نقل عمومی خارج شدند، باید برگردند. بخشی از این ماشین ها به بخش های دیگر همچون شرکت ها جذب شوند، درحالی که اصل کار اتوبوس ها باید در حمل و نقل عمومی باشد؛ در غیر این صورت ظرفیت ما در حمل و نقل عمومی گرفتار مشکل می شود.
وزیر راه و شهرسازی در انتها بیان نمود: البته در سازمان راهداری هم باید اقداماتی انجام می دادیم که به نقطه مطلوب نرسیدیم، اما همکاران راهداری تلاش زیادی می کنند. سیاست ما ایمنی و آسایش در سفرها است، هیچ اولویتی بالاتر از ایمنی نیست، بعد از آن آسایش و آرامش است. در همه بخش های حمل و نقلی هم این مورد را پیگیری می نماییم. تعداد جان باختگان به حداقل برسد و کمتر از نوروز قبل باشد.
ادامه دارد...



منبع:

1402/12/27
13:57:49
5.0 / 5
324
تگهای خبر: افزایش , تولید , دولت , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی