Niazgah نیازگاه

شکایت تگزاس از تیک تاک برای نقض حریم خصوصی کودکان

شکایت تگزاس از تیک تاک برای نقض حریم خصوصی کودکان

به گزارش نیازگاه، تگزاس از تیک تاک به علت اشتراک گذاشتن اطلاعات هویتی شخصی کودکان بدون رضایت والدین یا قیم قانونی آنها و نقض حریم خصوصی کودکان و قوانین ایالتی شکایت نمود.



به گزارش نیازگاه به نقل از ایسنا، کِن پکستون، دادستان کل تگزاس، با تنظیم دادخواستی، به دنبال صدور حکم و جریمه مدنی حداکثر 10 هزار دلار برای هر بار تخلف تیک تاک از قانون «تضمین امنیت آنلاین کودکان از راه توانمندسازی والدین» است.

دادستان کل تگزاس اعلام نمود تیک تاک، ابزاری برای محدود کردن حریم خصوصی و تنظیمات حساب کودکان عرضه نمی کند، حتی اجازه می دهد اطلاعات از حساب هایی که روی «خصوصی» تنظیم شده اند، به اشتراک گذاشته شود و تبلیغات هدفمند را برای کودکان مجاز می سازد.

پکستون در اطلاعیه ای اظهار داشت: تیک تاک و سایر شرکتهای بزرگ فناوری باید «به دلیل سوءاستفاده از کودکان تگزاس و عدم اولویت بندی امنیت آنلاین و حریم خصوصی خردسالان» پاسخگو باشند.

بر اساس گزارش رویترز، دادستان کل، این شکایت را در دادگاه ایالتی گالوستون در ایالت تگزاس تنظیم کرد. وزارت دادگستری آمریکا هم دو ماه قبل، در شکایتی که در دادگاه منطقه ای در کالیفرنیا تنظیم شد، مدعی شده بود تیک تاک به میلیونها کودک زیر ۱۳ سال اجازه داده است بدون آگاهی یا موافقت والدین خود، حساب کاربری در این پلت فرم ویدئویی ایجاد کنند. دولت آمریکا در این شکایت مدعی شده بود این شرکت چینی، درخواست والدین برای حذف حساب کودکشان را دشوار کرده و گاهی، درخواست های گوناگونی را الزامی می کرد و هیچ اقدامی برای تضمین این که کودکان فورا حساب جدیدی را ایجاد نمی کنند، انجام نداده بود.

جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا، در آوریل، قانونی را امضا کرد که تیک تاک را در آمریکا ممنوع می کند، مگر این که تا ژانویه سال ۲۰۲۵ فروخته شود. این اقدام با هدف رفع نگرانی های امنیت ملی در رابطه با این که پکن، امکان دارد به داده های کاربران دسترسی داشته باشد یا بر آن چه در برنامه دیده می شود تأثیر بگذارد، دنبال می شود.




منبع:

1403/07/13
11:29:30
5.0 / 5
126
تگهای خبر: آنلاین , ابزار , دولت , عرضه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی