Niazgah نیازگاه
رییس سازمان غذا و دارو مطرح كرد

درخواست تمدید سهیمه ارزی 600 میلیون دلاری ملزومات پزشکی برای نیمه دوم سال

درخواست تمدید سهیمه ارزی 600 میلیون دلاری ملزومات پزشکی برای نیمه دوم سال

به گزارش نیازگاه، رئیس سازمان غذا و دارو آخرین وضعیت نقدینگی در عرصه تجهیزات پزشکی را تشریح نمود و از درخواست تمدید سهمیه ارزی 600 میلیون دلاری ملزومات پزشکی برای شش ماهه دوم امسال آگاهی داد و اظهار داشت: دراین زمینه پیگیر جلسه ای با رئیس جمهور هستیم تا در مورد آن تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.


به گزارش نیازگاه به نقل از ایسنا، دکتر حیدر محمدی در نشست خبری دومین نمایشگاه ایرانمد، برگزاری این چنین نمایشگاه هایی را عرصه نمود و تلالو دستاوردهای حوزه سلامت خواند و در عین حال بر تضمین کیفیت و تامین پایدار تجهیزات و ملزومات پزشکی و همین طور دارو و شیرخشک و سایر اقلام سلامت اصرار کرد.
وی در همین جهت با اشاره به این که نقدینگی از مشکلات بزرگ شرکت های تجهیزات پزشکی است، اضافه کرد: امسال مشکلاتی داشتیم و یکی از مهم ترین مشکلات نوع تحریر و ابلاغ قانون بودجه بود که موافقان و مخالفانی داشت. موضوع اصلاح سیاست های ارزی نیز از مباحث دیگری است که از سال ۱۴۰۱ سماً آغاز شد و به سبب این که زیرساخت های پرداخت اعتبارات کامل نبود و نیز مخالفت معاون اول رییس جمهور وقت موجب شد در مورد تجهیزات پزشکی اجرائی نشود و همچنان هم این مساله تعیین تکلیف نشده است.
رئیس سازمان غذا و دارو همین طور با اشاره به سهمیه ارزی ۶۰۰ میلیون دلاری ملزومات پزشکی در ۶ ماهه اول سال اظهار داشت: این سهمیه ارزی ۴۲۰۰ تومانی تنها مربوط به ملزومات پزشکی بوده و تجهیزات سرمایه ای از آن خارج شده است. اعتبار این تفاهم نامه نیز تا مهرماه بود و سقف آن نیز پر شده است. درخواست این را داریم که ۶۰۰ میلیون دلار دیگر برای ۶ ماهه دوم تمدید شود.
وی اظهار داشت: در مجموع در حوزه اصلاح سیاست های ارزی در عرصه تجهیزات نیز موضوع مهمی برای ماست که البته موافقین و مخالفین بسیاری دارد. در مجموع تصمیم گیری برای این مساله بسیار دشوار است و در مجموع نیز منوط به جلسه ای با وزیر بهداشت و رییس جمهور است تا در مورد آن تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.
محمدی در عین حال اظهار داشت: برای اصلاح سیاست های ارزی نظرات انجمن ها فعال گرفتن می شود؛ اما باید ملاحظات آن مد نظر قرار گیرد؛ چونکه کوچک نگه داشتن بازار تجهیزات به نفع تولید کنندگان و مردم نیست و باید تصمیماتی اتخاذ شود که کمترین لطمه به مردم و تولید کنندگان وارد شود.
وی همین طور با اشاره به پیگیری های لازم برای تامین نقدینگی حوزه تجهیزات پزشکی، اظهار داشت: تسهیلات ۵۰ همتی با مجوز بانک مرکزی در عرصه دارو تجهیزات و شیرخشک لحاظ شده است. دراین زمینه فهرست شرکتها را به بانک مرکزی ابلاغ کردیم تا برمبنای عملکردشان تسهیلات ریالی دریافت نمایند. شرکتها اگر مشکلی دراین زمینه دارند به ما اعلام کنند تا پیگیری لازم صورت گیرد.
ادامه دارد


منبع:

1403/07/15
11:41:23
5.0 / 5
113
تگهای خبر: بازار , بانك , بانك مركزی , بودجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی