ارسال پیامك نقص در اطلاعات برای مشتریان
حساب های بانكی بدون كد شهاب مسدود شد
نیازگاه: بانك ها كار مسدودسازی حساب مشتریانی كه نسبت به تكمیل اطلاعات حساب و دریافت كد شهاب اقدام نكرده اند را آغاز نموده اند و نقص در اطلاعات بوسیله پیامك به اطلاع این افراد می رسد.
به گزارش نیازگاه به نقل از ایسنا، بانك مركزی از چند روز گذشته ساماندهی حساب های بانكی و تكمیل اطلاعات مشتریان سیستم بانكی را در دستور كار قرار داده و در همین راستا بخش نامه ای را به بانك ها ابلاغ كرده كه زین پس تمامی خدمات بانكی مربوط به سپرده گذاران منوط به دریافت شناسه هویت الكترونیكی بانكی (شهاب) خواهد بود.
همین طور بانك ها موظف شده اند كه برای نمایش كد شهاب به مشتریان، اطلاعات هویتی آنها باید تكمیل باشد و حساب مشتریانی كه به سبب نقص در اطلاعات هویتی، كد شهاب برای آنها در شبكه بانكی صادر نشده، مسدود خواهد شد.
بنا بر اعلام بانك مركزی این اطلاعات هویتی شامل نام، نام خانوادگی، كد ملی، شماره شناسنامه، آدرس منزل، شماره تماس، شغل و … است كه از مشتریان خواسته می شود تا كد شهاب برای آنها صادر و حساب بانكی به كاركرد خود ادامه دهد و در غیر این صورت حساب بانكی مسدود خواهد شد؛ همین طور در صورت عدم ستاندن كد فراگیر یا فیدا كد برای شهروندان خارجی، كد مذكور باید ستاندن شود تا فعالیت حساب بانكی ادامه داشته باشد.
چگونه كد شهاب بگیریم؟
كد شهاب، شناسه ای ۱۶ رقمی یكتا و ضروری به حساب می آید كه برای سهولت در خوانایی به صورت گروه های چهار رقمی تقسیم شده است؛ مشتریان بانكی كه نقص اطلاعات دارند و كد شهاب دریافت نكرده اند، باید با بازگشت به شعبه محل افتتاح حساب بانكی نسبت به تكمیل اطلاعات هویتی و دریافت كد شهاب اقدام نمایند.
چگونه بفهمیم اطلاعات حساب مان ناقص است؟
بانك مركزی تاكید كرده از شروع اردیبهشت ماه سال جاری علاوه بر مسدودسازی برداشت از حساب اشخاص حقیقی فاقد شناسه شهاب، از هر گونه نمایش خدمت در سامانه های ملی پرداخت همچون ساتنا، پایا، چكاوك و … جلوگیری شود و در امتداد همین بخش نامه باز برخی بانك ها مبادرت به اجرای آن كرده اند.
در همین راستا، این بانك ها به مشتریانی كه اطلاعات حساب آنها ناقص است با ارسال پیامك اطلاع داده اند و این مشتریان باز باید برای تكمیل اطلاعات حساب خود اقدام نمایند، چونكه در غیر این صورت حساب آنها مسدود خواهد شد.
از طرف دیگر اگر برخی افراد حقیقی، بدون دریافت پیامك از بانك و بدون دلیل حساب بانكی شان مسدود شده باید به شعبه محل افتتاح حساب خود مراجعه نموده و در آن جا برای پیگیری سوژه اقدام نمایند.
به گزارش نیازگاه به نقل از ایسنا، شهاب یا شناسه هویت الكترونیك بانكی، شناسه منحصر به فرد ۱۶ رقمی به حساب می آید كه جهت شناسایی مشتریان بانكی به هریك از اشخاص حقیقی و حقوقی اختصاص می یابد و شامل تمامی اطلاعات هویتی است كه بخش مهم و بازوی اجرای طرح ساماندهی اطلاعات مشتریان بعنوان یكی از كلان پروژه های بانك مركزی تحت عنوان شهاب شمرده می شود.
منبع: نیازگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب